<< späť do hry

Popis hry Hradlá

Cielom hry je umiestniť logické hradlá do každého miesta pre hradlo, tak aby sa na konci elektrina dostala do výstupu na vrchu hracej plochy. Hráč logickými hradlami dokáže ovplyvniť tok elektriny zo spojov na spodku hracej plochy. Hradlá zapnú alebo vypnú svoj výstup podla stavu signálov zapojených do jeho vstupov. Rôzne typy hradlá vykonávajú rôzne operácie na vstupných signáloch. Niektoré základné hradlá sú:

AND (súčin): Výstup bude aktívny iba ak všetky jeho vstupy sú tiež aktívne

Obrázok hradla AND a jeho pravdivostná tabuľka

OR (súčet): Výstup bude aktívny iba ak aspoň jeden vstup je aktívny

Obrázok hradla OR a jeho pravdivostná tabuľka

NOT (invertor): Výstup bude presný opak vstupu

Obrázok hradla NOT a jeho pravdivostná tabuľka

NAND (NOT + AND): Výstup bude neaktívny ak všetky jeho vstupy sú aktívne

Obrázok hradla NAND a jeho pravdivostná tabuľka

NOR (NOT + OR): Výstup bude aktívny ak ani jeden vstup neni aktívny

Obrázok hradla NOR a jeho pravdivostná tabuľka

XNOR (eXkluzívny NOR): Výstup bude aktívny ak sa vstupy zhodujú.

Obrázok hradla XNOR a jeho pravdivostná tabuľka

XOR (eXkluzívny OR): Výstup bude aktívny ak presne jeden vstup bude aktívny. XOR hradlo s viacerimi vstupmi sú poskladané z niekolko 2 vstupových XOR hradiel, a teda funguje ako hradlo nepárnosti.

Obrázok hradla XNOR a jeho pravdivostná tabuľka

Multiplexer MUX: Na výstup môžeme poslať lubovolný vstup zadaním do selektora
multiplexoru číselný index vstupu v binárnej forme

Obrázok hradla MUX a jeho pravdivostná tabuľka

Demultiplexer DMX: Na lubovolný výstup môžeme poslať vstup zadaním do selektora demultiplexoru číselný index výstupu v binárnej forme

Obrázok hradla DMX a jeho pravdivostná tabuľka

Po úspešnom vyriešení levela sa hráču sprístupní gombík Ďalší level čím sa môžu posunúť na ďalšie, viac náročné úrovne.

Ak sa hráč na niektorom leveli zasekne, môže si pomôcť kliknutím na gombík Nápoveda ktorý ukáže jednu z možných hradiel ktorý pasuje do niektorého náhodne vybraného slotu.

Podobne gombík Riešenie ukáže správne riešenie aktuálneho levelu.

Tlačítko Značenie zamení slovné označenie hradiel za ich internacionálne symboly.